DM4 missä ajoitus merkki kampuralla?

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

eeki
Nelos -nuffisti
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 20:45
Paikkakunta: oulu -pohjoinen

17 Huhti 2007, 20:14

Elikkä mistä lötyy ajoitusmerkit kampuralta,, en äkkiseltään äkänny mistään reijästä eikä siivapyöräsäkään,, eikö se yleensä pitäis olla vauhtipyörällä :?:
DM4 BMC Dsl, Pankku metsävarustuksella,herra major -53dsl ja kaikkea joka on vanhaa ja pörisee.
Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

17 Huhti 2007, 20:20

Vauhtipyörällä, näkyy sivuluukusta.
eeki
Nelos -nuffisti
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 20:45
Paikkakunta: oulu -pohjoinen

17 Huhti 2007, 21:00

Kiitos,,, kattelin kyllä jo sieltä mutta ei sattunu silmään,,, täytyy ottaa viss valoa avuksi :roll:
DM4 BMC Dsl, Pankku metsävarustuksella,herra major -53dsl ja kaikkea joka on vanhaa ja pörisee.
lempmi
Nelos -nuffisti
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 20:23
Viesti:

18 Huhti 2007, 09:13

eeki kirjoitti:Elikkä mistä lötyy ajoitusmerkit kampuralta,, en äkkiseltään äkänny mistään reijästä eikä siivapyöräsäkään,, eikö se yleensä pitäis olla vauhtipyörällä :?:
Omassani universal four -60 mallissani on valukehdossa pieni piikki, sivuluukku auki, neula loytyy kun katsot valolla vasenta reunaa, pyörität moottoria, vauhtipyörässä on astemerkit 28 = ruiskutus hetki, yläkuolo ja vielä muistaakseni 5 astetta jälkeen YK:n.

On aika tarkkaa puuhaa, mutta omassani sain kyllä "riittävällä" tarkkuudella kohdilleen.

Jossain opuksissa on ruiskutushetki 25 astetta EYK:a.
Sitten pitäis vielä löytyä merkit pumpun kytkimeltä.
nuffi universal original four
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

18 Huhti 2007, 19:36

Sieltä ne merkit vauhtipyörän kehältä löytyvät, vaan saattavat olla niin pölyn peitossa, ettei havaitse ennenkuin pyyhkii niitä pois!
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
eeki
Nelos -nuffisti
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 20:45
Paikkakunta: oulu -pohjoinen

18 Huhti 2007, 20:05

Juu,sieltähän ne "paskan" seasta löytyi :?
Näyttää vaan sille et kettinkit on venähtäny aikasta palajon, tai sitten edellisellä remppaajalla hampaan pielessä (kun kattoi ventiilinvaihtokohdan ja yläkuolokohdan eroa niin ainakin 7-8astetta jäljessä=pumppukin)
Joten täytynee täs halkosavotan jälkeen ottaa jakopää levilleen,, mut nätisti rupes nuffi kuite nyt naksutteleen kun on kaikki mukit mukana :)
DM4 BMC Dsl, Pankku metsävarustuksella,herra major -53dsl ja kaikkea joka on vanhaa ja pörisee.
Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

18 Huhti 2007, 21:33

Jakopäässä on nokka-akselin ketjupyörän kiinnitys "pitkillä" reillä nokka-akseliin, on voinut löystyä ja nokka-akselin ajoitus mennä myöhäiseen. Pitäisi vaikuttaa myös käynnistyvyytteen.
eeki
Nelos -nuffisti
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 20:45
Paikkakunta: oulu -pohjoinen

20 Huhti 2007, 06:53

Juu, siihempä käynnistyvyyteen sitä ratkaisua hainkin, ja arvasin että myöhäisellä se onkin ja varmistin.
Pitää nyt tehä nuo n.280m2 rankoja palaksilla haloiks ja sitten pistää muttereiksi (samalla hiekkapuhaltaa ja maalata koko pas... anteeksi NUFFI :) )
DM4 BMC Dsl, Pankku metsävarustuksella,herra major -53dsl ja kaikkea joka on vanhaa ja pörisee.
Vastaa Viestiin