Simms minimec

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Nuhv1465
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 09:35
Konekalustoani: Nuffield 4-65

21 Marras 2020, 17:08

Kuvassa ympyröity "kaasuvivun" keskellä pitäisi olla ns. pakkosyöttö akseli. Se liikkui ulos päin vapaasti eikä enää vähään aikaan lukkiutunut ala käynnistettäessä. Alkuun kun Nuhvin ostin se toimi kyllä.
Nyt koko akseli/tappi on jossain metsässä... Miten on pääseekö sisäosat nyt irtoamaan ja menemään johonki väliin särkemään pumpun? Kone toimii ja käy hyvin, etenkin juuri tehdyn kansiremontin jälkeen. Samalla tuli lisättyä termostaatti, jota ei ole ollut varmaan vuosiin pailoillaan. Vielä paisuntasäiliön asennus ja jäähdytysjärjestelmä pitäis olla ok.
Olisko jollain tietoa tai mahdollisesti myytävänä tuo akseli, jos sitä tarvii. Vai toimiiko ilman sitä?
Liitteet
Minimec.jpg
Nuhv1465
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 09:35
Konekalustoani: Nuffield 4-65

21 Marras 2020, 17:09

Sammutin vipu :)
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5063
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Marras 2020, 18:49

"Nyt koko akseli/tappi on jossain metsässä..."
Jos ja kun kyseinen osa on jossain metsässä kannattaa ottaa pumppu irti, hommata jostain kyseinen akseli ja laittaa paikoilleen.
" Miten on pääseekö sisäosat nyt irtoamaan ja menemään johonki väliin särkemään pumpun? Kone toimii ja käy hyvin,"
Ei aiheuta mitään vahinkoa, ainostaan kylmäkäynnistys vaikeutuu kun et saa pakkosyöttöä päälle, jos en väärin muista niin sammutuskaan ei toimi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8902
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Joulu 2020, 02:04

A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhv1465
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 09:35
Konekalustoani: Nuffield 4-65

18 Huhti 2021, 19:29

Moi
Noin vuosi on tullut ajettua ilman pakkosyöttö akselia ja hyvin toiminut ja käynnistynyt talvellakin, kun vähän lämpöä antaa imukanavaan ensin.
Eilen sorakuormaa takakauhalla tehdessä piti vähän ryntäyttää ja siitähä tuo pahastui ja jäi kierrokset täysille. On varmaan tuo pakkosyötön akselilla ollut nokka päässyt johonkin väliin jumittamaan? Vai onko muuta mielpiteitä. Onko muilla sattunut samanlaista vikaa. Onkohan Simmsin irroitus esissä?
Tosin teki pari vuotta sitten saman tempun ja jonkun ajan päästä kun syöttöpumpun kaasu ja sammutinvipuja heilutteli, niin vika katosi . Nyt ei vielä vähällä vipujen heiluttelulla ollut vaikutusta.
On muuten pirun hankala yrittää ajaa kun yrittää sammuttimella pitää samanaikaisesti kierrokset kohtuullisena.
Nuhv1465
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 09:35
Konekalustoani: Nuffield 4-65

18 Huhti 2021, 20:11

Moi
Noin vuosi on tullut ajettua ilman pakkosyöttö akselia ja hyvin toiminut ja käynnistynyt talvellakin, kun vähän lämpöä antaa imukanavaan ensin.
Eilen sorakuormaa takakauhalla tehdessä piti vähän ryntäyttää ja siitähä tuo pahastui ja jäi kierrokset täysille. On varmaan tuo pakkosyötön akselilla ollut nokka päässyt johonkin väliin jumittamaan? Vai onko muuta mielpiteitä. Onko muilla sattunut samanlaista vikaa. Onkohan Simmsin irroitus esissä?
Tosin teki pari vuotta sitten saman tempun ja jonkun ajan päästä kun syöttöpumpun kaasu ja sammutinvipuja heilutteli, niin vika katosi . Nyt ei vielä vähällä vipujen heiluttelulla ollut vaikutusta.
On muuten pirun hankala yrittää ajaa kun yrittää sammuttimella pitää samanaikaisesti kierrokset kohtuullisena.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5063
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Huhti 2021, 08:17

" Onkohan Simmsin irroitus esissä?"
Eipä tuo ongelma muuten selviä kuin ruiskupumppu pöydälle ja tutkimaan.
Tuossa ensin kuva, kohdasta missä sinulla ongelma on. Salamalla otettu kuva niin vähän epäselvä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pu+002.JPG
Seuraavana sitten räjäytyskuvat ja selosteet Minimecistä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... osteet.PDF
Kannatta katsoa myös tuo jusapen tekemä fideo.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuhv1465
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 09:35
Konekalustoani: Nuffield 4-65

04 Touko 2021, 19:50

Tulipa tuo kierrosten päälle jäämis ongelma selvitettyä. Minimec pöydälle ja auki. Pakkosyöttö akselin toimimattomuus ja irtoaminen, sekä kierrosten päälle jääminen johtui pakkosyöttön(maximun stop lever) osaa paikallaan akselissa pitävän putkisokan irtoamisesta. Kun akseli sitten valui ulos niin tuo osa ja sen palautusjousi sekä putkisokka jäivät seikkailemaan irrallaan. Keskipakosäätäjä oli niille antanut vähän vauhtia, mutta onneksi eivät olleet särkeneet mitään, vain vähän osumajälkiä oli tullut runkoon.
Putkisokka oli kiilautunut osan nr 52 rocking leverin alle ja se aiheutti kaasun päälle jäämisen.
Paikallisesta Joutsenon dielelkorjaamosta löytyi uusi pakkosyötön akseli ja tiivistesarja. Uudet tiivisteet paikoilleen ja nyt toimii mainiosti.
Vastaa Viestiin