342 nostolaitteesta

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

04 Syys 2018, 21:41

Ihan vahingossa löysin just sen mitä hain, eli nokkapumppumodin :-) https://www.nuffieldtractor.com/viewtopic.php?t=479" onclick="window.open(this.href);return false;
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

14 Loka 2018, 21:21

Otin nostolaitekannen ylös kun epäilin sylinterivuotoa. Nostaessa valutti öljyä kannen ja repun välistä. Sylinteri on ihan hyvän näkönen, männänrenkaassa katkon kohdalla selviä naarmuja ja muutenkin kuluneen oloinen. Saako teräksistä männänrengasta korvattua jollain nykyaikaisella tiivisteellä vai tilaanko alkuperäisen renkaan? Sylinteri on 75mm.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 4269
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Loka 2018, 08:30

Minä olen laittanut O-renkaan alkuperäisen lisäksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho merkkinen pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

17 Loka 2018, 22:09

Hain Lind-Teciltä Parker KR tiivisteen. Katotaas miten toimii. Öljykin kyllä muistuttaa kermalikööriä, että sekin pitäs varmaan vaihtaa. Nostolaitekannen ja repun välisestä tiivisteestä oli muutama pala enää jäljellä. Ilmankos öljyä roiskui pitkin repun kylkiä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1907
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

17 Loka 2018, 23:52

loputkin tiivisteen riekaleet menemään ja tilalle tasotiivisteliimaa sekä kaikkien pulttien kunnollinen kiristys ennen koekäyttöä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

22 Loka 2018, 10:15

Ei ollut tiivisteen lisäämisestä apua. Repun avaamiseks menee :-(
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

07 Tammi 2019, 12:19

No nyt on reppu irti. Vettä on ollut öljyn seassa runsaasti, kun oli jäisiä möykkyjä peräkotelon pohjallakin. Pähkäilin miksi nostolaite ei pysy ylhäällä ja apulaite pysyy. Vuodon pitää olla siis nostolaitekaran ja nostolaitesylinterin välissä. Mitä siellä sitten on. Sylinterin ja venttiilin välinen tiiviste, syvyydensäätöventtiili ja takaisku? Tai voihan nostolaitekarakin olla väljä ja päästää. Traktorilla on tarkoitus lähinnä nostella ja siirrellä kamaa pihalla, eli jatkuva hydrauliikka pitää saada. Nyt kaipaisin hyviä vinkkejä nokkapumpun asennukseen. 22cm³/p lienee riittävä tuotto nostolaitteeelle ja esim. takakuormaajalle? Kolmikarainen venttiililohko on ollut jo pitkään hankittuna, mutta pitäiskö nostolaitteen vipu olla lukkiutuva? Eikös se palaudu kun tulee painetta riittävästi, eli kun nosto on yläasennossaan? Pitääkö pumpun käyttöakselissa olla joku "sulake"?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 4269
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Tammi 2019, 09:52

Tarkasta pääjärjestelmän paineet, pitäis olla 1400 r/ min 133,6 - 154,6 kg / cm2.

Ota ja tarkasta kaikki nostolaiteen ventiiliyksikön tiivisteet, putket mahdolisten halkeimien varalta, putki voi olla halki jopa helmiliitimen helmen alta. Vaihda tiivisteet uusiin.

Katso myös ventiilikarajojen alapäässä siaitsevat rajoitusventiilit, heikko ventiilinjousi johtaa kuorman nykäiyksittäin tapahtuvaan laskuun . Jos rajoitusventtiili on unehtunut tai pudonnut pois kuorma putoaa romahtaen alas.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho merkkinen pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

11 Tammi 2019, 11:41

Ainakin nostolaitesylinterin ja apusylinterin lähdön välisen putken tiivisteet riekaleina molemmista päistä. Pitääkös jostain metsästää tuollaset fiiberitiivisteet vai käykö kupariset?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 9309
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

11 Tammi 2019, 15:00

Kupariprikat lie liika ohuita, putkilinjaukset menee pieleen, eli ei ole kohtisuorassa pinnat toisiaan vasten, voinee vaatia cu-tiivisteitä päällekkäin 2kpl.
Olikos niin, että joku oli hydrauliikan UZIT tiivisteitä myös käyttänyt ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71 -65 ,460+KKK-62,460Turbo-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12-90,Scoopmobile type HP-53,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68?

www.konekansa.net
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 4269
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Tammi 2019, 15:23

Täältä löytyy se joku joka on käyttänyt noita kurariprikkoja ja uzitteja samanaikaisesti, siis päälekkäin :wink:
Olen viimeaikoina käyttänyt myös noita fiiperitiivisteitä. Hahton Maurilta ole hakenut kun on ollut käyntiä Oulussa. 0400- 335350
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho merkkinen pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 4269
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Tammi 2019, 16:08

Kannataa tarkastella hydraulipumppukin tässä vaihessa.
Onko akselilla päittäisvälystä, onko puslat väljät.
Pesän kuluneisuuskin on syytä mitata, jälystä sais olla maksimisaan 0,1 mm
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumput.PDF
Kuvan mukaisia pumppuja on täällä Raahessa kunnostettu hyvällä menestyksellä, nuhvivelihinnalla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho merkkinen pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 9309
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

11 Tammi 2019, 22:19

Myös uusiotuotanto-korvaavia pumppuja on saatavissa järkihintaan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71 -65 ,460+KKK-62,460Turbo-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12-90,Scoopmobile type HP-53,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68?

www.konekansa.net
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

12 Tammi 2019, 15:29

Noston kanssahan ei ole ollut ongelmaa, vaan se nostolaitteiden valuminen. Ja kun nuhvia tarvitaan pääasiassa nostamiseen ja siirtelyyn niin se täysaikainen hydrauliikka olis kyllä tarvis saada. Eli jos pumpun vaihto tulee niin se siirtyy sillon nokalle.
Vastaa Viestiin